עם ישראל בהכנות אחרונות ליום הקדוש; כוננות ביטחונית גבוהה

אתר קול חי No Comments on עם ישראל בהכנות אחרונות ליום הקדוש; כוננות ביטחונית גבוהה

תנועת האוטובוסים הבין־עירוניים תצומצם החל מהשעה 13:30 ותופסק לחלוטין בשעה 15:00 ותנועת הרכבות תסתיים בשעה 13:00. פעילות האוטובוסים תחודש בצאת יום הכיפורים מחר ב־20:30. הפעילות האווירית כולה בנתב"ג תיפסק החל מהשעה 14:00

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ערב יום הכיפורים ה'תשפ"ג: העם היהודי כולו בהכנות אחרונות לקראת היום הקדוש. רבים כבר קיימו הבוקר (שלישי) את מנהג הכפרות ובבתי הכנסת נערכים לקליטתם של רבבות רבבות מתפללים שיגדשו את ספסלי בתי הכנסת, בתי המדרש וחצרות האדמו"רים.

במהלך היום ייתקיימו בחסידויות רבות עד זמן מנחה גדולה טישים מיוחדים במהלכם יאמרו דברי חיזוק והתעוררות לקראת יום הכיפורים.

אמש השתתפו עשרות אלפי בני אדם במעמד הסליחות האחרון המרכזי והמרגש ברחבת הכותל המערבי. במעמד המיוחד השתתפו הרבנים הראשיים לישראל הגאון הרב דוד לאו והראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף ורב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ'.

יום כיפור מציל חיים \\ הרב אייל אונגר

הרה"ר הגר"ד לאו: "ימים של קרבה מיוחדת לקב"ה"

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר כי מעל למיליון איש הגיעו להתפלל בכותל ולהשתתף במעמדי הסליחות ברחבת הכותל המערבי לאורך חודש אלול ועשרת ימי תשובה.

בתוך כך, הכוננות הביטחונית הגבוהה בכל רחבי הארץ תימשך גם במהלך יום הכיפורים. בירושלים נפרסו מאות שוטרים ולוחמי משמר הגבול סביב העיר העתיקה והכותל המערבי. מהמשטרה נמסר כי שוטרים יאבטחו במרכזי הערים בכל הארץ בסמוך לבתי הכנסת.

עשרות השתתפו בערב התעוררות בחיפה: "פתח לנו שער"

שיחת חיזוק מעולם אחר: הרב אורי זוהר זצ"ל בשיחה עם "קול חי"

במערכת הביטחון תיגברו בגדודים נוספים את הכוחות ביהודה ושומרון נוכח הפיגועים בימים האחרונים. סגר מלא הוטל על שטחי יהודה ושומרון, ובהמשך היום יקיים שר הביטחון הערכת מצב עם הצמרת הביטחונית לדון האם להאריך את הסגר עד לאחר תקופת החגים.

באיחוד הצלה שבים ומזכירים כי יש לצרוך כמות מרובה של מים במהלך כל היום כדי להקל על ספיגת הנוזלים לקראת הצום ולרענן הנחיות הלכתיות לדרכי הצום לסובלים מבעיות רפואיות. כונני איחוד הצלה ומד"א יתפרשו בכל רחבי הארץ בדגש על בתי הכנסת כדי להעניק סיוע לזקוקים לכך במהלך יום הכיפורים.

נזכיר כי לשוהים ביום-כיפור רחוק מבתיהם מומלץ להקדים נסיעתם ככל שניתן. תנועת האוטובוסים הבין־עירוניים תצומצם החל מהשעה 13:30 ותופסק לחלוטין בשעה 15:00 ותנועת הרכבות תסתיים בשעה 13:00. פעילות האוטובוסים תחודש בצאת יום הכיפורים מחר ב־20:30. הפעילות האווירית כולה בנתב"ג תיפסק החל מהשעה 14:00. היא תחודש מחר בערב עם צאת הצום.

"יכפר עליכם": המראות בריכוזים החרדיים • צפו

גם קו ההלכה של בד"ץ חניכי הישיבות מתוגבר היום במורי הוראה נוספים שישיבו לשאלות בענייני דיומא לקראת יום הדין. מספרו של קו ההלכה 073-724-6000.

גם בית הוראה הלכה למעשה בראשות הגאון הרב אופיר מלכא מתוגבר עד כניסת יום הכיפורים בעשרות מו"צים לשאלות בהלכה בענייני צום יום הכיפורים. בכוכבית 5047.

זמני יום הכיפורים תשפ"ג:

הדלקת הנרות
בירושלים 17:45
בבני ברק והמרכז 18:00
בבאר שבע 18:05
ובחיפה 17:52

צאת הצום
בירושלים 18:55
בבני ברק והמרכז 18:57
בבאר שבע 18:57
ובחיפה 18:56

צאת הצום לנוהגים לפי שיטת רבינו תם:
בירושלים 19:31
בבני ברק והמרכז, בבאר שבע ובחיפה 19:32



0 תגובות